Na demontage kon ik de derailleurs van wat dichterbij bekijken. Hierop valt op dat deze beiden een productiecode uit 1988 hebben. De achterderailleur komt uit week 8, de voorderailleur uit week 35. De fiets zal dus niet heel veel afwijken: eind ’88 of misschien begin ’89 lijkt een goede gok.

Nadat ik vorige week bij Rat Bikes/Single Speed Parts mijn wielen, Miche Xpress, met bijpassend Miche 18T kettingwiel had opgehaald, bracht DHL mij gisteren ook een pakketje van Rose met de bandjes: Twee (oeps!) paar velglinten, twee binnenbandjes en twee Sportcontact 2 buitenbandjes van Continental.

Gisteren ineens de bandjes op de wielen gelegd. Dat kostte enige moeite: Stickertjes van de wielen was een eitje natuurlijk. Velglint is niet helemaal perfect uitgekomen maar dekt de nippels wel. Binnenbandjes gingen prima maar het laatste stukje buitenband heeft me wel een stel rauwe duimen gekost. Uiteindelijk ziet het er heel netjes uit.

Toen ook ineens het gedetailleerdere poetswerk uitgevoerd. Ten minste van de onderdelen die ik ga hergebruiken: Frame, stuur, remmen, cranks en kettingbladen. Ook de ketting even afgeborsteld. Het waren met name op de ketting en kettingbladen nogal dikke plakken aangekoekte olie of vaseline met het nodige zand erin. In principe staat alles nu klaar voor herassemblage.