Wel compleet maar niet af:

WP_20150516_001

Vandaag een nieuwe achterste remkabel getrokken en een passende ketting omgelegd.

Bij het trekken van de remkabels (voor is ook nieuw maar die is al eerder gelukt) had ik een van de vezels van de achterste kabel over zeker een meter uit het verband getrokken. Naar mijn smaak was die nieuwe kabel dus afgeschreven en werd ineens weer vervangen. Bij het vastdraaien van de klembout voor die nieuwste kabel trok ik de bout ook nog doormidden. Gelukkig had Klein aan de Markendaalseweg nog zo’n voorhistorisch boutje voor me, à € 2,–.

De nieuwe ketting ging gelukkig pijnloos. Wel moest ik uit de achtervork twee kunststof spacers verwijderen zodat mijn achterwiel ver genoeg naar achteren kon om de ketting te spannen. Op de volgende foto zie je er nog een zitten:

De derailleur blijkt een Sachs-Huret Rival Aris te zijn.

De eerste ritjes zitten er ook al op. Het fixed rijden valt na de eerste zenuwminuutjes wel mee, is eigenlijk juist wel leuk. Het zijn vooral de toeclips die me dwarszitten en dan met name de linker icm mijn best lompe wandelschoenen. Op de racer (clipless uiteraard) ben ik gewend links pas in te klikken als ik al wat snelheid heb, zeg maar als mijn linkerpedaal voor is, maar volgens mij kan ik hier beter instappen voor er serieus beweging in de fiets zit. Gewoon even oefenen dus.

Volgende punten op de planning zijn vooral even ervaring opdoen met dit ding en tegen het najaar volledige demontage, spuiten/coaten en herassemblage. Wellicht dat een paar nieuwe remblokken nog wel tussendoor gaan, deze zijn namelijk ronduit dramatisch.